top of page
iWallet | Blog Yazarı

Açık Ofiste Çalışanların Uygulaması Gereken Temel Kurallar

Güncelleme tarihi: 14 Ara 2020


Çalışanları açık bir ofiste veya paylaşılan bir çalışma alanında yönetmek oldukça zor olabilir. Herkesi takip etme ve dikkat dağınıklıklarını en aza indirme ihtiyacına ek olarak, toplantılar ve bireysel çalışma süresi için bazı temel kurallar oluşturmanız gerekir. Bu temel kurallar, herkesin üretken kalmasını sağlayan saygılı bir ortam oluşturulmasına yardımcı olmalıdır. Aşağıdaki 10 açık ofis görgü kurallarını göz önünde bulundurmanız size yardımcı olacaktır:




1. Çalışma İhtiyacına Saygı Göster

Ofisteki herkesin işlerini halletmesi gerektiğini ve diğer kişilerin buna saygı duyması gerektiğini unutmayın. Bu, birisi meşgulken konuşmaya başlamamanız gerektiği anlamına gelir. Bir şey söylemeniz gerekiyorsa, önce araya girip giremeyeceğinizi sorun, izin isteyin.

2. Dikkatinizin dağılmasını en aza indirin

Herkesin çalışması gerektiğinden, çalışma alanında başkaları için dikkat dağıtıcı şeylere yol açabilecek şeyler yaratmaktan kaçının. Bu, yalnızca kulaklıkla müzik, video ve podcast dinlemek anlamına gelmez; telefon görüşmelerini başka bir bölgeye götürmeye çalışın; ortak alanlarda yüksek sesle konuşmaktan kaçının.

3. Belirlenen Alanlarda Toplantılar Yapın

Planlanmış bir toplantınız varsa, toplantıyı başkalarını rahatsız edebileceğini unutmayın. Açık alanda olmak yerine, toplantıyı konferans salonu veya sosyal alan gibi belirlenmiş bir alanda yapın.

4. Organize Kalın

Geleneksel bir ofisten farklı olarak, açık bir ofis masanızı herkesin görüş alanına koyar. Bu aynı zamanda bir masa üzerindeki karışıklığın başka birinin çalışma alanına kolayca geçebileceği anlamına gelir. Bunu aklınızda bulundurun ve çalışma alanınızı sadece kendi masanızda eşyalarınızla düzenli tutun.

5. Başkalarının Alanına Saygı Göster

Organize kalmanın nedenlerinden biri, diğerinin alanına saygı duyarak başka bir ayrı kurala bağlıdır. Eşyalarınızı alanlarından uzak tutun ve izinsiz olarak onlardan eşya ödünç almayın.

6. Gizliliğe Saygı

Ofisteki diğer alanlara saygı duymanın yanı sıra mahremiyetlerine de saygı gösterin. Ne üzerinde çalıştıklarını görmek için omzunun üzerinden bakmayın ya da kısa bir telefon görüşmesi veya konuşma üzerinde kasıtlı olarak dinlemeyin.

7. Güçlü Kokulardan Kaçının

Açık bir ofiste herkes aynı alanı paylaştığından, koku nüfuz eder. Bu, toplantılar için temel kurallardan birinin güçlü kokulu yiyeceklerden, parfümlerden veya losyonlardan kaçınmak olduğu anlamına gelir. Ayrıca istenmeyen vücut kokularını önlemek için kişisel bakımın üstünde kalmak için de geçerlidir.

8. Hastaysanız Evde Kalın

Hastaysanız, açık bir ofisten evinizde kalmanın iki ana nedeni vardır. Mikrop yaymaktan kaçınmak ve dikkat dağıtan şeyleri en aza indirmek istiyorsunuz. Ne kadar denerseniz deneyin, bazı koklama, hapşırma ve öksürük diğerlerini rahatsız edecektir. Hasta olduğunuzda gelmeniz gerekiyorsa, başkalarına saygılı olmaya çalışın ve çalışma alanınızı sterilize etmek gibi iyi hijyen uygulayın.

9. Sorununuz Varsa Kibarca Ele Alın

İnsanlar hangi davranışın dikkat dağıtıcı olarak nitelendirildiğine katılmayacaklardır. Eğer başka biri saygısız veya dikkat dağıtıcı bulduğunuz bir şey yaparsa, onlarla sakin ve kibarca konuşun. Kendinizi rahat hissetmiyorsanız, alanın yöneticisinden bunu yapmasını isteyin. Sorunu iltihaplı bırakmayın. Sizi rahatsız eden kişi bir sorunun farkında bile olmayabilir.

10. Başkalarının Endişelerini Dinleyin

Önceki kural her iki yönde de geçerlidir. Birisi size bir endişe veya gürültü şikayeti ile gelirse, bir çözüm bulmak için onlarla birlikte çalışın ve davranışınızı yönetmeye çalışın.

2.566 görüntüleme0 yorum

Son Yazılar

Hepsini Gör

Comments


bottom of page